profile img
جدیدترین خودرو برقی تویوتا BZ3

تویوتا برای رقابت با پرفروش‌ترین مدل تسلا، یک سدان الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. bZ3 دومین مدل الکتریکی تویوتا است و با همکاری دو شریک چینی این کارخانه در چین تولید خواهد شد.

تویوتا سال گذشته با تغییری ناگهانی در استراتژی‌اش اعلام کرد که برای ساخت ماشین‌های الکتریکی بیش از هفتاد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت همزمان برای ماشین‌های الکتریکی‌اش یک زیرمجموعه‌ تازه‌ به نام bZ ایجاد کرد و یازده کانسپت نمایش داد که bZ3 یکی از آنها است.

ظاهر bZ3 نسبت به کانسپتی که سال گذشته نمایش داده شد تغییر زیادی نکرده است.

ماشین هم‌اندازه نزدیک‌ترین رقیبش تسلا مدل ۳ است. طراحان تویوتا تلاش کرده‌اند تا اتاق را تا حد امکان ساده‌ طراحی کنند. به جز دو نمایشگر، چیز دیگری روی داشبورد نیست و اکثر کنترل‌ها به روی فرمان منتقل شده است.

این دومین مدل الکتریکی از زیرمجموعه bZ است. تویوتا چند ماه پیش اولین مدل الکتریکی خود را که یک شاسی‌بلند بود به بازار عرضه کرده است. هر دو ماشین الکتریکی بر روی یک پلتفرم ساخته می‌شود و تویوتا می‌گوید bZ3 می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.

قرار است bZ3 با همکاری دو کارخانه FAW و BYD در چین تولید شود. تویوتا سال‌ها درباره موفقیت ماشین‌های الکتریکی تردید داشت اما استقبال از این ماشین‌ها باعث شد تا استراتژی خود را تغییر دهد. این شرکت آذر ماه گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ سی مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داده که تویوتا در حال بررسی دوباره استراتژی خود برای ساخت ماشین‌های الکتریکی است. به گزارش این خبرگزاری ممکن است در نتیجه این بررسی سرعت عرضه ماشین‌های الکتریکی تویوتا بیشتر شود.